W październiku w naszej szkole odbyła się II edycja aktywnych „tanecznych przerw”. Inicjatywa powstała w ubiegłym roku w ramach działań Szkoły Promującej Zdrowie i także teraz spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony uczniów. Wspólny taniec, to świetny sposób na aktywne spędzanie czasu wolnego podczas przerw. W tym roku celem tanecznych przerw była integracja uczniów z całej szkoły. Wszyscy chętni mieli możliwość nauczyć się tańca belgijskiego potocznie zwanego „belgijką” oraz zaprezentować swoje umiejętności taneczne we wspólnym pokazie.
Chapelloise (oryginalna nazwa „belgijki”) jest tańcem ludowym popularnym szczególnie we Francji, tańczonym w parach ustawionych w kole, z wymianą partnerów. Taniec składa się z korków w przód, w tył, obrotów, zmian miejsc, doskoków i odskoków od siebie. Polska wersja różni się od oryginału przejściem partnera do przodu, a nie do tyłu. Skoczna muzyka i rytmiczne kroki wymagają od uczestników dobrej kondycji i równowagi, której naszym uczniom w tanecznych zmaganiach nie zabrakło. Pod okiem nauczycieli wychowania fizycznego: p. Małgorzaty Kowalskiej, p. Jakuba Kowalskiego, p. Piotra Kierzka i koordynatora spotkań p. Pauliny Natkaniec, uczniowie chętnie brali udział w tanecznych przerwach na boisku szkolnym lub hali sportowej - w zależności od panujących warunków atmosferycznych. Przerwy dostarczyły wiele radości i zabawy oraz pozytywnie wpłynęły na integrację uczniów Szkoły Podstawowej nr 11. Już na wiosnę zaplanowano kolejną edycję tym razem z motywem polskich tańców ludowych.