Uczniowie klas pierwszych zrealizowali kolejny temat projektu zaproponowanego przez Uniwersytet Dzieci. Pierwszoklasiści obejrzeli film, który zawierał miniwykład o emocjach oraz wysłuchali fragmentów muzyki do znanych filmów i próbowali dopasować do nich emocje, takie jak: radość, smutek, strach i złość. Przy użyciu instrumentów perkusyjnych uczniowie tworzyli również akompaniament do poszczególnych melodii. Zauważyli, że gdy jest im smutno, mają zwolnione ruchy ciała, mówią powoli, cicho, często płaczą, żalą się. Smutna muzyka jest więc wolniejsza i zawiera coraz to niższe dźwięki. W czasie zajęć uczniowie dowiedzieli się, że emocje można wyrażać także poprzez sztukę. Po wysłuchaniu utworów muzycznych dzieci zabawiły się w malarzy. Przy użyciu odpowiednich kolorów i kształtów malowały abstrakcyjne obrazy, uwalniając przy tym różne emocje i uczucia.
Koordynatorami działań są: p. Arleta Doktór, p. E. Sikorska i p. M. Szyszka.