W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas pierwszych uczestniczą w projekcie pilotowanym przez Uniwersytet Dzieci pod nazwą: „Jak odczytywać emocje?”. Podczas pierwszego etapu pierwszoklasiści wyruszyli w podróż do Niezwykłej Krainy Koncentracji Uwagi. Poznali różnorodne ćwiczenia, które wspomagają koncentrację, orientację przestrzenną, spostrzegawczość oraz wpływają na zwiększenie efektywności i tempa uczenia się. Dowiedzieli się, za jakie funkcje odpowiada prawa i lewa półkula mózgu oraz jak usprawniać obie półkule. Dużym wyzwaniem dla wszystkich był trening koncentracji uwagi – ulepienie bałwanka z plasteliny z zamkniętymi oczami.

W drugim etapie projektu dzieci poznały Detektywa Empatię i dowiedziały się, jak w codziennej pracy tropi emocje. Uczniowie odkrywali różne sposoby wyrażania uczuć, tych które są społecznie akceptowalne, jak i tych, które naruszają granice innych. Jednym z zadań było wykonanie buźki przedstawiającej różne emocje. Dzieci wykazały się dużą kreatywnością, wykonały je z plasteliny, w edytorze grafiki, przestrzennie a nawet z piernika.


Pierwszoklasiści, realizując poszczególne zdania w ramach projektu, uczą się kluczowych umiejętności społecznych, takich jak: empatii, świadomości własnych emocji, nawiązywania i utrzymywanie dobrych relacji z innymi.

 Koordynatorami projektu są: p. Arleta Doktór, Ewa Sikorska i Mariola Szyszka.