1 czerwca uczniowie klasy 5 b wraz z opiekunami wybrali się na dwudniową wycieczkę w Góry Sowie. W drodze z Wałbrzycha  zwiedziliśmy Zamek Książ. W bardzo interesujący sposób przewodnik przybliżył nam genezę powstania zamku oraz sylwetki jego właścicieli. Następnie udaliśmy  się do Świdnicy, gdzie zwiedziliśmy ewangelicki Kościół Pokoju. Po krótkim spacerze po świdnickim rynku pojechaliśmy do Grodna, gdzie obejrzeliśmy zamek   położony na szczycie Góry Choino i poznaliśmy jego historię.

Z wieży zamku podziwialiśmy widok na Masyw Śnieżnika oraz Jezioro Bystrzyckie.  Na miejscu naszego zakwaterowania w Rzeczce wzięliśmy udział w warsztatach kulinarnych w języku angielskim pod okiem pochodzącego z Indii studenta. Podczas zajęć uczniowie przygotowali pizzę, którą skonsumowali podczas wieczornej dyskoteki.

Drugiego dnia udaliśmy się na wyprawę  na jeden ze szczytów Gór Sowich, wznoszących się na wysokość 1015 m n.p.m. Wielką Sowę. W trakcie wędrówki poznaliśmy legendy związane z górą. Weszliśmy również na wieżę widokową, a dzięki wspaniałej pogodzie udało się nam dojrzeć najwyższy budynek w Polsce znajdujący się we Wrocławiu – Sky Tower. Ostatnim elementem wycieczki było zwiedzanie Sztolni Walimskich, które są elementem wybudowanego przez Niemców w czasie II wojny światowej  Kompleksu Riese.

Pełni pozytywnych wrażeń i bogatsi o nowe doświadczenia wróciliśmy z fascynującej wyprawy po Sudetach Środkowych położonych w południowo-zachodniej części naszego kraju.