7 maja 2012 r. wyruszyłam wraz z kl. V b i V c na dwudniową wycieczkę w Karkonosze, Góry Izerskie i Góry Kaczawskie. Pierwszego dnia odwiedziłam Hutę Szkła „Julia”, gdzie poznałam cykl produkcji kryształów. Następnie wzięłam udział w wyprawie na płuczki, czyli jak za czasów gorączki złota poszukiwaliśmy skarbów - kamieni szlachetnych i półszlachetnych. Potem w Garze Mocy odbyłam niecodzienne spotkanie z Mistrzem Walońskim i zostałam pasowana na Walona wg średniowiecznej celebry.

Później na szlaku górskim spotkaliśmy się z przewodnikiem i zeszliśmy do Wodospadu Szklarki. Byliśmy przy ruchomej skale zwanej Chybotek i obserwowaliśmy piękne krajobrazy ze Złotego Widoku.

Drugiego dnia zwiedziłam słynny w całej Polsce i na świecie zakład ceramiki w Bolesławcu, gdzie mogłam pomalować, wg własnego upodobania, kubek. Odwiedziłam także zamek wybudowany na wygasłym wulkanie. Udając się w stronę domu, zobaczyłam unikatowy Kościół Pokoju w Jaworze.

Na koniec wizyta w McDonaldzie i pełna wrażeń wróciłam do domu. Był to dla mnie bardzo ciekawy wyjazd. Poznałam wiele nieznanych i pięknych miejsc. Kraina wulkanów i Walończyków okazała się miejscem wyjątkowym i niezwykle atrakcyjnym.